توزیع 2 هزار جلد کتابچه زیارت اربعین در کانون های مساجد

توزیع 2 هزار جلد کتابچه زیارت اربعین در کانون های مساجد


حجت‌الاسلام علی رمضانی،مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین اظهارداشت: با توجه به سیاست ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور مبنی بر برون‌سپاری فعالیت‌های مناسبتی به دبیرخانه کانون‌های مساجد مراکز استان‌ها، در سال جاری دبیرخانه کانون‌های مساجد استان قزوین میزبان برنامه کشوری در خصوص اربعین حسینی است.

وی ادامه داد: در این راستا، برنامه‌ای تحت عنوان قرائت زیارت اربعین در روز اربعین حسینی مورد توجه است که برای این منظور، کتابچه زیارت اربعین با ترجمه فارسی و مقدمه حجت‌الاسلام حسین انصاریان چاپ شده است تا مورد استفاده آحاد مردم به ویژه ائمه جماعات قرار گیرد و زیارت را قرائت و ترجمه کنند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین اضافه کرد: در حال حاضر 5 هزار نسخه زیارت اربعین با مشارکت جهاد دانشگاهی به چاپ رسیده است که 2 هزار جلد آن به کانون‌های مساجد کل کشور ارسال می شود و مابقی در اختیار جهاد دانشگاهی است.

وی اعلام کرد: در انتهای کتابچه زیارت اربعین، مسابقه‌ای کتابخوانی با 15 سوال طراحی شده است که انشاالله قرائت کنندگان این زیارت، نسبت به پاسخگویی این سوالات که از متن زیارت گرفته شده است، نیز اقدام می کنند.

حجت‌الاسلام رمضانی عنوان کرد: شرکت کنندگان در این مسابقه می توانند پاسخ سوالات را به دبیرخانه کانونهای مساجد استان و یا به شماره پیامکی دبیرخانه 100008940281 ارسال کنند، همچنین جوانان می توانند از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی جوانان و مساجد، زیارت اربعین را مشاهده و به صورت اینترنتی در این مسابقه شرکت کنند.

وی با اشاره به اهداف اجرای این برنامه تصریح کرد: مهمترین هدف از اجرای این برنامه، این است که مردم در روز اربعین با مضامین بلند زیارت اربعین آشنا شوند و تجدید بیعتی با آرمان های امام حسین (ع) و یادآوری مصائب سخت 40 روز اسرای کربلا صورت گیرد و همه ما باید بدانیم این آزادی گفتاری و رفتاری که امروز از آن برخوردار هستیم سرمنشا اسارت اهل بیت بوده است و باید تنفر خود را نسبت به دشمنان اهل بیت دو چندان کنیم.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین یادآور شد: پیشنهاد می شود همه متدینان در روز اربعین در مساجد، حسینیه ها و کانون ها بعد از نماز ظهر و عصر این زیارت را قرائت کرده و ثواب آن را به روح سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین و تمامی شهدا اهدا کنند.

وی در پایان تاکید کرد تا کانون های مساجد نیز این برنامه را برگزار کنند چراکه درصدد هستیم این زیارت وارد مجموعه مردمی شود و مردم نسبت به این زیارت نیز علاقه خاصی را داشته باشند و هرچه بیشتر با این دعا آشنا شوند.

نویسنده مطلب: روابط عمومی اصلی

روابط عمومی اصلی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...