همکاری بین کانون و موسسه فرهنگی اطلاع رسانی راسخون

همکاری بین کانون و موسسه فرهنگی اطلاع رسانی راسخون

مسابقه   یـــلــدا  میــــــلاد خـــــورشیــــــد


 

مسابقه یلدا میلاد خورشید در مسجد امام خمینی (ره) شهرستان خمین تبلیغ شد و طی صحبت های کانون این مسجد با موسسه فرهنگی اطلاع رسانی نور راسخون قرار بر این شد که اعضای کانون مذکور آثار خود را به معاونت فرهنگی و هنری کانون (آقای مهدی محمدی) تحویل نمایند که ایشان هم به آدرس موسسه ارسال کنند.

الف) مقدمه:

 

ایرانیان قدیم شادی و نشاط را از موهبت های خدایی و غم و اندوه و تیره دلی را از پدیده های اهریمنی می پنداشتند. مراسم نوروز، جشن مهرگان، جشن سده، چهارشنبه سوری و شب یلدا و سنت های  دیگر در واقع بیانگر این حقیقت است که ایرانیان پس از رهایی از بیدادگری و ستم به شکرانه بازیافتن آزادی، جشن برپا می ساختند و پیروزی نیکی بر بدی و روشنایی بر تاریکی و داد بر ستم را گرامی می داشتند.

 

شب یلدا نیز یکی از این موارد است. در دوران کهن، شب مظهر تاریکی و تباهی و وحشت بوده و اغلب سعی می کردند که شب هنگام با افروختن آتش و افزودن نور، خانه روشن باشد تا پلیدی و تباهی در آن راه نیابد. شب یلدا طولانی ترین شب ها است. یعنی تسلط تاریکی بر زمین از تسلط نور خورشید و روشنایی می کاهد و چون فردای این شب، روشنایی بر ظلمت غالب و روز طولانی می شود، ایرانیان تولد دوباره خورشید را که مظهر روشنایی است جشن می گیرند.  
واژهٔ «یلدا» ریشهٔ سریانی دارد و به‌معنای «ولادت» و «تولد» است. منظور از تولد، ولادت خورشید (مهر/میترا) است. رومیان آن را ناتالیس آنایکتوس یعنی روز تولد مهر شکست‌ناپذیر می‌نامند.ابوریحان بیرونی از این جشن با نام «میلاد اکبر» نام برده و منظور از آن را «میلاد خورشید» دانسته‌است.
 
بدین مناسبت، پرتال فرهنگی اطلاع رسانی راسخون مسابقه  یــلدا  میـــلاد خــــــورشـــــید را بمنظور گرامیداشت این آداب و رسوم کهن ایرانی در 6 محور  برگزار نموده و یکایک کاربران ایران دوست راسخون را به شرکت در آن دعوت می نماید.
ب) محور های مسابقه:
1-مسابقه عکسبرداری از سفره زیبای شما در شب یلدا 
2-مسابقه عکسبرداری از نما و حال و هوای شهر در آستانه شب یلدا (خیابان ها، فروشگاه ها، بازار ها و مراکز خرید، آجیل فروشی ها، گل فروشی ها و ...)
3-مسابقه عکسبرداری طنزگونه در ارتباط با شب یلدا (پوسته و هسته هندوانه های تلنبار شده، شکلک های طراحی شده روی میوه ها، حضور با لباس های سنتی ایرانی سر سفره، وانت بار های پر از هندوانه و ...)
4-تصاویر کودکان با نام  یلدا 
5-مسابقه نقاشی کودکان در ارتباط با شب یلدا(سفره، مراسم و ...) 
6-مسابقه ارسال یک جمله کوتاه در وصف یلدا: شرکت در این محور از مسابقه از طریق بخش مسابقات(مسابقات روزانه) سایت امکان پذیر است.بدیهی است اعلام نتیجه و جوایز آن نیز در همان بخش اعلام خواهد شد.
 
ج) روش شرکت در مسابقه:
1-عضویت در سایت راسخون الزامی است.این عضویت، رایگان و بسیار ساده است و با کلیک روی تصویر زیر قابل انجام است.

 

عضویت در راسخون

 

2-ارسال نام کاربری، نام و نام خانوادگی و شماره تماس به ایمیل [email protected] و الحاق(ضمیمه-Attach) نمودن تصاویر گرفته شده به ایمیل ارسالی. همچنین امکان آپلود تصاویر گرفته شده در هر آپلود سنتر دلخواهی وجود دارد، در این صورت در ایمیل ارسالی لینک تصاویر نیز ارسال گردد.
 
نکته1:شرکت در مسابقات عکسبرداری و نقاشی کودکان(محور های 1 تا 5) تنها از طریق ارسال تصاویر یا لینک آنها به ایمیل مسابقات ممکن است.ارسال پست در انجمن ها بدون تاثیر می باشد و پست ارسالی حذف می گردد.
نکته 2: لینک شرکت در محور 6(ارسال یک جمله کوتاه در وصف یلدا) در ساعت 24 امشب سه شنبه در ذیل محور 6 قرار خواهد گرفت.
نکته 3: با توجه به بارگذاری تصاویر ارسالی در انجمن ها و گالری تصاویر راسخون و همچنین در صورت آپلود تصاویر در سایر آپلود سنترها، از ارسال تصاویر با محتوای شخصی(محتوایی که به هر دلیل نمی خواهید در دسترس افراد غیر قرار گیرد) اکیداٌ خودداری شود.سایت راسخون هیچ مسئولیتی در این راستا نمی پذیرد.
 
د)تذکرات مهم:
1-تصاویر ارسالی با نام کاربری شما در سایت راسخون(قسمت انجمن ها و گالری تصاویر) بارگذاری می گردد.
2-در کلیه تصاویر ارسالی باید نشانی از راسخون بطور طبیعی موجود باشد. این نشان می تواند پرینتی از لوگوی راسخون یا عنوان و آدرس اینترنتی سایت، جمله ای در ارتباط با راسخون، جوایز تبلیغاتی راسخون و ... باشد. همچنین می توانید هر طرح،نشانه و ایده ی دلخواه در ارتباط با راسخون را در تصویر قرار دهید مثل عنوان یا لوگوی سایت روی لپ تاپ، کف دستان، ساخت لوگو با میوه، آجیل و ... .  در لینک زیر یک طراحی نمونه جهت چاپ یا استفاده در صفحه کامپیوتر برای قراردادن در تصاویر آماده شده است.

 

 

 

3-تصاویر باید از وضوح و کیفیت کافی برخوردار باشند.

 

4- تصاویر ارسالی از نقاشی کودکان باید همراه با سن کودک باشد. جهت ارسال نقاشی می توانید از نقاشی عکس گرفته یا اسکن نمائید و سپس ایمیل فرمائید.
 
ه)مهلت شرکت در مسابقه:

 از روز سه شنبه مورخ 91/09/28 لغایت روز سه شنبه مورخ 91/10/05 به مدت یک هفته

 

و) جوایز مسابقات:
روابط عمومی پرتال فرهنگی اطلاع رسانی راسخون برسم تقدیر و بمنظور یادبود به تعدادی از عزیزان شرکت کننده جوایز نقدی و غیرنقدی متنوعی تقدیم می دارد.لازم به ذکر است، شرکت در هر یک از محورها بطور جداگانه مورد ارزیابی و اهدا جوایز قرار خواهد گرفت.

 

تعداد و کیفیت جوایز بستگی به میزان مشارکت کاربران گرامی دارد.
 
 

 

نویسنده مطلب: روابط عمومی اصلی

روابط عمومی اصلی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...