دبیر ستاد عالی کانون های مساجد کشور: استراتژی انبیا(ع) توجه به مسجد بوده است

دبیر ستاد عالی کانون های مساجد کشور: استراتژی انبیا(ع) توجه به مسجد بوده است

به گزارش روابط عمومی کانون های مساجد، حجت الاسلام حمیدرضا سلیمانی، دبیر ستاد عالی و هیات هماهنگی ونظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور امروز(8بهمن) در مراسم افتتاحیه ساختمان اداری دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت: بالغ بر یک چهارم نخبگان و فرهنیختگان ایران اسلامی برخاسته از خطه استان مرکزی هستند و تاریخ گذشته ایران نشان از رشد و بالندگی این استان دارد.


وی با بیان اینکه استرانژی انبیا و اهل بیت (ع) توجه به مسجد و محوریت مسجد است افزود: یک انسان موحد باید همواره به یاد مسجد باشد و از نشانه های ششگانه جوانمرد کمک در حل مسایل مسجد است و انسان در هر کجا باید برای احیای مسجد سهم خود را انجام دهد.


حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به وجود 15هزار کانون فرهنگی هنری در سطح کشور ادامه داد: هم اکنون 68هزار مسجد در کشور وجود دارد که به حد مطلوب نیست و جای خالی قریب به 72هزار مسجد در کشور احساس می شود.


دبیر ستاد عالی و هیات هماهنگی ونظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، برنامه ریزی برای طراحی جای مسجد در توسعه شهری، شهرک سازی و دانشگاه ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: در جاده های بین شهرها و فضاهای سبز باید به احداث مسجد توجه کرد.


وی از حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسوول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی به خاطر کوشش و زحمت خالصانه اشان در راستای رونق و شکوفایی کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان تشکر و قدردانی کرد و افزود: وجود کانون های فعال و پرثمر امروز در استان نشان از آثار تلاش های این عزیز دارد.


در ادامه این مراسم مصطفی مشایخی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، مسجد را پایگاه مبارزه با تهدیدات و جنگ نرم دشمن دانست و گفت: خانه های دیجیتال که به ریاست دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگ هنری مساجد اداره می شود یکی از راه های مقابله با جنگ سایبری دشمن است.


مشایخی رسانه های دیداری و شنیداری را مهم ترین بستر برای جنگ نرم دشمن عنوان کرد و افزود: هدف دشمن تسخیر روح افراد و نوجوانان و جوانان است که معمولا به تدریج و در طول یک نسل ده ساله رخ می دهد.


در ادامه این مراسم حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری مسوول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی ضمن ارائه گزارشی از مکان های قبلی برای این دبیرخانه گفت: به حمد الله مکان فعلی دبیرخانه با استاندارهای لازم و فضاهای موجود نیاز اداری مساجد را برطرف کرده است.


حجت الاسلام ذوالفقاری وجود امکانات و تجهیزات را از زیرساخت های کار فرهنگی عنوان کرد و افزود: تاسیس کانون های روستایی و تخصصی و خانه های نور در مسجد زمینه حضور افراد بیشتری را فراهم می کند.


در پایان این مراسم ساختمان اداری دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی به دست حجت الاسلام سلیمانی دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور افتتاح شد.


لازم به ذکر است، ساختمان اداری دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با زیر بنای 500متر مربع در سه طبقه و شامل قسمت های اتاق های اداری، سالن جلسات، نمازخانه، مهمانسرا و اتاق سرور احداث شده و برای احداث و تکمیل آن بالغ بر 5 میلیارد ریال هزینه شده است.

نویسنده مطلب: روابط عمومی اصلی

روابط عمومی اصلی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...