همه چیز درباره نبش قبر صحابی رسول خدا حجر بن عدی +تصاویر

همه چیز درباره نبش قبر صحابی رسول خدا حجر بن عدی +تصاویر

 

گروههای تروریستی با یورش به مرقد مطهر "حجر بن عدی" صحابه پیامبر اسلام اقدام به نبش قبر وی کردند.

 

 

تلویزیون رسمی سوریه اعلام کرد: گروههای تروریستی در استان الرقه با یورش به مرقد مطهر "حجر بن عدی" صحابه گرامی پیامبر اسلام اقدام به نبش قبر وی کرده اند.

بنابراین گزارش، گروههای تروریستی پیکر این صحابه پیامبر را از درون قبر بیرون کشیده و مکانی نامعلوم منتقل کرده اند.

از سوی دیگر، شبکه اسکای نیوز عربی اعلام کرد: درگیری میان دو گروه مسلح برای سیطره بر یکی از ورودیهای استان الرقه باعث کشته شدن یک افسر ترک و سه عنصر مسلح دیگر شد.

این شبکه همچنین از بسته شدن آزادراه طرطوس به لاذقیه در پی درگیری شدید گروههای مسلح با ارتش سوریه خبر داد.

 

 

بقیه در ادامه مطلب

 

 

واکنش‌ها به نبش قبر صحابی گرانقدر پیامبر اکرم(ص) در سوریه

 

  به گزارش راسخون به نقل از شبکه المنار، حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای به نبش قبرحجر بن عدی صحابی جلیل پیامبر گرامی اسلام(ص) در منطقه عدرا در نزدیکی دمشق واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است: حزب الله از اخباری که درباره اقدام گروههای مسلح در نبش قبر حجر بن عدی الکندی وجود دارد متالم شده است.

حزب الله لبنان بیان کرد: آنچه که ما از آن می ترسیدیم و انتظارش را داشتیم و سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله دو روز پیش درباره آن هشدار داده بود یعنی تجاوز به مقدسات دینی، رخ داده است.

 در این بیانیه آمده است: این صحابی مقام بسیار والایی دارد و نبش قبر ایشان نشانه تفکر تروریستی جنایتکارانه گروههای مسلحی است که ارزشی برای مقدسات اسلامی یا مسیحی قائل نیستند.

حزب الله لبنان بیان کرد: این جنایت سئوال بزرگی را به وجود می آورد که مخالفان سوری و تعهدات آنها درباره دفاع از این مقدسات و مراکز دینی کجاست؟ حزب الله ضمن ابراز نگرانی درباره ادامه تعرض به مقدسات و اماکن دینی و مذهبی از همه افراد مسئولیت پذیر خواست که به مسئولیت خود در این باره عمل کنند تا شریک جنایات تروریستها نشوند.

از سوی دیگر وزارت اوقاف سوریه با صدور بیانیه ای هتک حرمت و نبش قبر این صحابی گرانقدر را محکوم و بیان کرد: تخریب ضریح این صحابی گرانقدر تجاوز آشکار به حرمت همه مسلمانان است.

نوری المالکی نخست وزیر عراق نیز ضمن محکوم کردن اقدام تروریستها در نبش قبر صحابی گرانقدر پیامبر گرامی اسلامی(ص) آن را در راستای از بین بردن وحدت مسلمانان دانست.

خضیر الخزاعی معاون رئیس جمهوری عراق نیز گفت: پس از اخبار منتشر شده درباره نبش قبر حجر بن عدی و انتقال پیکر مطهرش به مکانی نامعلوم، تروریستها در سوریه با نبش قبر حجر بن عدی چهره واقعی خود را نشان دادند.

 

 

 

شخصیت حجربن عدی

در میان یاران حضرت على (علیه السلام) نمونه بود. او در مدت خلافت امیر مؤمنان (علیه السلام) در هر سه جنگ صفین، نهروان و جمل در رکاب آنحضرت شمشیر مى زد او پیش از شروع جنگ صفین، روزى پشتیبانى خود را از امیر مؤمنان (علیه السلام) چنین اعلام کرد "ما زاده جنگ و فرزندان شمشیریم مى دانیم جنگ را از کجا باید شروع کرد و چگونه از آن بهره بردارى نمود، ما با جنگ بزرگ شده و آن را آزموده زود شناخیتم ما داراى یاران نیک، خویشاوندان و عشیره فراوان، رأى آزموده و نیروى پسندیده اى هستیم اینک اختیار ما در دست توست، اگر به شرق یا غرب جهان بروى، در رکاب تو هستیم و هر چه دستور بدهى اطاعت مى کنیم. امیر مؤمنان (علیه السلام) از این وفادارى خوشحال شد و درباره او دعا کرد. یکى از افتخارات وى مقابله با ضحاک یکى از فرماندهان نامدار شام بود که در این نبرد پیروز شد.

حجر در جنگ صفین از طرف امیرالمؤمنین علی علیه السلام فرمانده قبیله کنده بود و در جنگ نهروان فرماندهی میسره‌ی لشگر امام را بر عهده داشت.

بعد از شهادت حضرت على (علیه السلام) و جریان صلح تحمیلى بر امام حسن (علیه السلام) حاکمان شهرها به دستور معاویه شروع به شکنجه و آزار شیعیان حضرت على (علیه السلام) کردند یکى زا این حاکمان مغیره بود که چون از محبوبیت عمومى و شایستگى و فضیلت حجر آگاه بود ناگزیر به آن اعتراف مى کرد و مى گفت نمى خواهم بهترین مردان شهر را بکشم تا آنان را در پیشگاه خدا سعادتمند گردند و من بدبخت و تبهکار! او اضافه کرد با قتل حجر و یاران او معاویه در دنیا به عزت و آقائى مى رسد ولى مغیره روز قیامت ذلیل و مغذب مى گردد.

پس از شهادت امام مجتبی علیه السلام و رفت و آمد بزرگان عراق و اشراف حجاز با امام حسین علیه السلام دست‌نشاندگان معاویه به دستور او سختگیری بیشتری نسبت به شیعیان، به‌خصوص شیعیان کوفه می‌کردند و بعضی از چهره های سرشناس شیعه را به بهانه های پوچ و بی اساس به قتل می‌رساندند. یکی از آنان حجربن عدی کندی بود.

 

دروس حوزه علمیه نجف اشرف تعطیل شد


مراجع تقلید نجف اشرف در اعتراض به نبش قبر حجر بن عدی از صحابه امیرمومنان علی(ع)، دروس فردا حوزه علمیه این شهر را تعطیل کردند.

یکی از مسؤولان حوزه علمیه نجف اشرف اعلام کرد که حوزه نجف در اعتراض به گستاخی تروریست‎های سوری به صحابه امام علی(ع) و نبش قبر حجر بن عدی، دروس فردای حوزه را تعطیل اعلام کردند.

 

جبهه النصره مسئولیت نبش قبر مزار «حجر بن عدی» را برعهده گرفت

به گزارش راسخون به نقل از فارس، گروه تروریستی النصره وابسته به سازمان القاعده با صدور بیانیه‌ای در فیس بوک مسئولیت حمله به آرامگاه «حجر بن عدی» را برعهده گرفت.

تروریست ها در این بیانیه مدعی شدند که پیکر حجر بن عدی را جای دیگر بر اساس اصول شرعی خاک کرده‌اند چراکه پیش از این، ایشان بر خلاف اصول شریعت دفن شده بود.

روز گذشته تروریست‌ها، قبر «حجر بن عدی» صحابی حضرت علی علیه السلام را نبش کرده و پیکر وی را که هنوز سالم مانده را ربودند.

حجر بن عدی در سال 51 به همراه پسرش و تعدادی دیگر از صحابه توسط معاویه بن ابی سفیان به شهادت رسید.وی از یاران امام علی(ع) و فرمانده سپاه ایشان در جنگ نهروان علیه خوارج بود.

عامل نبش قبر حجر بن عدی شناسایی شد

گروهگ تروریستی جبهه النصره مسئولیت نبش قبر حجر بن عدی را بر عهده گرفت.

تصاویر/مزار "حجر بن عدی" پیش از تخریب


 

نویسنده مطلب: روابط عمومی اصلی

روابط عمومی اصلی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...