طرح اوقات فراغت سال 1392 (آسمانی های 7)  استان مرکزی

طرح اوقات فراغت سال 1392 (آسمانی های 7) استان مرکزی

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی از ثبت نام اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد در طرح اوقات فراغت آسمانی های ۷خبر داد.

بقیه در ادامه مطلب....

 حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری ،‌مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی به خبرنگار شبستان در اراک گفت:‌ ثبت نام کلاس های آموزشی طرح اوقات فراغت در کانون های فرهنگی مساجد استان مرکزی از 25 خرداد ماه سال جاری آغاز و تا 31 خرداد ماه ادامه می یابد.


وی با بیان اینکه کلاس های طرح اوقات فراغت از اول تیر آغاز و تا 20 شهریور ماه سال جاری ادامه دارد افزود: طی سال گذشته 12هزار و 430 نفر از اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی از کلاس های قرآنی،‌فرهنگی، هنری، آموزشی و اردویی طرح اوقات فراغت تابستان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی بهره مند شدند.


حجت الاسلام ذوالفقاری با بیان اینکه 319 کانون فرهنگی هنری در استان مرکزی طی سال گذشته مجری طرح کلاس های اوقات فراغت بوده اند ادامه داد:‌پیش بینی می شود امسال در 400کانون این طرح اجرا شود.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی به اهمیت برنامه ها و کلاس های قرآنی در آسمانی های 7 و متقارن شدن آن با ماه مبارک رمضان تاکید کرد و گفت:‌ حفظ جز سی در مقطع ابتدایی،‌طرح قرآنی 1447 برای دانش آموزان دوره راهنمایی، اهدای تابلوی طرح قرآنی تلاوت نور،‌ تجلیل از تالیان و قاریان همزمان با شب ولادت امام حسن مجتبی(ع)،‌‌برگزاری محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان برجسته،‌ طرح سی روز سی نور،‌برگزاری جشنواره قرآنی مدها متان در ماه مبارک رمضان،‌ برگزاری مسابقه قصه های قرآنی، برگزاری کلاس های پرده خوانی قرآنی،‌ترجمه و مفاهیم جز سی ام قرآن کریم ‌برای اجرا در آسمانی های 7در شورای طرح و برنامه تصویب شده است.

 

وی خاطر نشان کرد:‌ تاکنون دو جلسه شورای طرح و برنامه جهت ساماندهی طرح اوقات فراغت برگزار شده که ضمن بررسی نقاط ضعف و قوت آسمانی های 6 پیشنهاداتی برای برگزاری هر چه بهتر این طرح ارائه شده است.


وی با اشاره به تصویب برنامه مدون اجرای طرح اوقات فراغت سال 92 گفت:‌ در جلسات شورای طرح و برنامه استفاده از زبان هنر در اجرای برنامه های فرهنگی و اجرای برنامه های استانی پژوهش و تحقیق در نظر گرفته شده است.


حجت الاسلام ذوالفقاری همچنین از تهیه سالن های ورزشی، استخر و اردوگاه برای شرکت کنندگان در طرح اوقات فراغت امسال خبر داد و افزود:‌ آموزش مهارت های فنی و حرفه ای و پخش فیلم های سالم و مفید در مسجد و استفاده از ظرفیت صدا و سیما برای اجرای برنامه های دسته جمعی از دیگر طرح های ارائه شده برای اوقات فراغت آسمانی های 7است.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی ادامه داد:‌ این دبیرخانه امسال برای شرکت کنندگان در طرح اوقات فراغت اردوگاه متمرکزی در شهر همدان تدارک دیده که در طول مدت برگزاری طرح به صورت گروه های 120نفری در این اردوگاه حضور می یابند و از برنامه های فرهنگی و هنری پیش بینی شده در این اردو بهره مند می شوند.


وی همچنین به اخذ تفاهم نامه با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برای بازدید از اماکن دیدنی و تاریخی استان اشاره کرد و افزود:‌غارچال نخجیر دلیجان، ستون های خورهه، حمام چهار فصل اراک و خانه قدیمی حضرت امام خمینی(ره) از مکان های دیدنی استان جهت بازدید شرکت کنندگان در طرح آسمانی های 7است.

نویسنده مطلب: روابط عمومی اصلی

روابط عمومی اصلی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...