تهاجم فرهنگی

تهاجم فرهنگی

تهاجم فرهنگی

پانزده سال پیش مقام معظم رهبری هشداری را به مسئولین و ملت ایران دادند که بسیاری را به شگفت انداخت؛ ایشان فرمودند: تهاجم فرهنگی دشمن در حال شکل گیری است و دشمن به اشکال مختلف تهاجمی را بر مردم ما آغاز نموده که شکل فرهنگی دارد.

در آن روزها برخی از مسئولان و دولت‌مردان که خود را اصلاح‌گران جامعه معرفی کرده بودند. و حتی مسئولیت نهادهای فرهنگی کشور را نیز بر عهده داشتند براین سخن تاختند و همانند افرادی‌که در خواب ناز به سر می‌برند ابعاد این تهاجم را نادیده گرفته و قضاوت کردند که هیچ جای نگرانی نیست و شاید یک تبادل فرهنگی درحال انجام است.

بَعدها مقام معظم رهبری -که تمام حرکات دشمن را با درایتی خاصی از نظر می‌گذراند- هشدار شبیخون فرهنگی را مطرح نمود و این اخطار نیز برخی از مسئولانِ خودی را از خواب غفلت بیدار نکرد و لذا دست‌های کمی به سوی مهندسی فرهنگی پیش رفت.

باید توجه داشت، تهاجم فرهنگی مستمر و همیشگی است چه مسئولان امروزی که فرزندان انقلاب هستند متوجه باشند و یا غافلانه از کنار آن گذر نمایند.

امروز که مقام منیع ولایت در جمع مسئولان فرهنگی کشور و اعضای شورای انقلاب فرهنگی باز مسئله تهاجم فرهنگی را مطرح می‌نمایند، بدان خاطر است که شکل جدید از تهاجم فرهنگی در کشور شکل گرفته است که قبلاً کمرنگ تر بوده است.

بُعد جدید تهاجم فرهنگی را می‌توان در وادادگی برخی مسئولان و دولت‌مردان در برابر دشمن یافت:

وقتی مسئولان، خزانه‌های کشور را خالی معرفی می‌نمایند، تا دشمن را در انجام دشمنی‌های خود جری کنند. وقتی تمام مشکلات کشور را از تحریم‌ها معرفی کرده و دشمن را به ادامه تحریم‌ها امیدوار می‌کنند.

وقتی آمریکا را به عنوان کدخدای منطقه می‌پذیرند و در مقابل قدرت او تسلیم می‌شوند.

وقتی قدرت علمی و توان نظامی کشور را نادیده می‌گیرند و استقامت ایران را در مقابل حمله یک پارچه آمریکا ناچیز برمی‌شمارند.

وقتی به هر بهانه در پی مذاکره با دشمن هستند و راه نجات کشور را نه در داخل بلکه در ارتباط با دشمن جستجو می‌کنند.

وقتی... 

تمام این اشکال، نوعی تهاجم فرهنگی است که بر مسئولان نظام سایه سرد خود را اندخته است که در یک کلام جازدن در مقابل زورگویی دشمن است.

ما همچنان تمام مسئولان را فرزندان انقلاب و دلسوزان نظام می‌دانیم که امیدواریم همچون گذشته پاسدار عزت و غیرت ایرانی باشند.

سید احمد سجادی مدیر عامل موسسه فرهنگی اطلاع رسانی راسخون

نویسنده مطلب: روابط عمومی اصلی

روابط عمومی اصلی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...