نشریات تجربی حضور نخبگان مسجدی را در فضای مجازی ونشریه فراهم می کند

نشریات تجربی حضور نخبگان مسجدی را در فضای مجازی ونشریه فراهم می کند

دیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: نشریات تجربی کانون های فرهنگی هنری مساجد زمینه حضور نخبگان مسجدی را در فضای مجازی ونشریه فراهم می کند.

حسین شاکری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در خصوص برگزاری مرحله کشوری جشنواره نشریات تجربی و وبلاگ نویسی با عنوان محراب قلم در گفتگوی اختصاصی به روابط عمومی جشنواره در اراک، گفت: یکی از رسالت های اعضای کانون های مساجد حضور جدی در فضای مجازی و عرصه اطلاع رسانی است.

وی افزود: با بهره گیری بهینه از ظرفیت نشریات تجربی مساجد و توجه به گسترش تکنولوژی و توسعه وسایل ارتباطی می‌توان با کشف استعدادها زمینه حضور نخبگان مسجدی را در فضای مجازی و نشریات فراهم کرد.

شاکری جشنواره نشریات تجربی و وبلاگ نویسی را یکی از جشنواره‌های پر مخاطب و مورد توجه در بین اعضای کانون های مساجد دانست و اظهار کرد: توجه به رعایت اصول حرفه ای روزنامه نگاری در فعال کردن و کیفیت نشریات تجربی کانون های مساجد تاثیر دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مرکزی به نقش گره گشایی مساجد در امور مختلف اشاره کرد و گفت: وبلاگ ها و نشریات مساجد نیز باید از این ویژگی برخودار باشند و گره گشای مسائل و مشکلات مختلف در محلات خود باشند.

وی در ادامه بر لزوم شناسایی ظرفیت های کانون های مساجد از سوی امام جماعت تأکید و تصریح کرد: شناخت ظرفیت کانون ها می تواند موجب تحقق اهداف الهی باشد.

شاکری با بیان اینکه انجام فعالیت‌های مختلف و آموزش علوم در مساجد یک ارزش است، گفت: مساجد مرکز اشاعه ارزش‌ها و هنجارهای دینی و همچنین رشد و تعالی فرهنگ دینی هستند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان مرکزی با بیان اینکه وبلاگ ها ونشریات مساجد در جذب جوانان و نوجوانان نقش موثری دارند ادامه داد: یک نشریه و وبلاگ منتسب به مسجد باید ویژگی‏‏‌های مسجد را داشته باشد.

وی در ادامه با خرسندی از اینکه استان مرکزی میزبان اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور است گفت:‌ تقارن برگزاری این جشنواره با میلاد دو نور در شهر منتسب به حضرت امام خمینی رحمه الله بر شکوه جشنواره می افزاید.

مرحله کشوری هفتمین جشنواره نشریات تجربی و وبلاگ نویسی با عنوان محراب قلم  از 19فروردین سال 94به مدت سه روز تا بیست و یکم این ماه در خمین شهر آفتاب برگزار می شود و در این جشنواره برگزیدگان مرحله منطقه ای شامل اعضای هیات تحریریه و مسئولان نشریات تجربی و وبلاگ نویسان، شرکت دارند.

نویسنده مطلب: روابط عمومی اصلی

روابط عمومی اصلی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...