ارتقاء فرهنگ دینی از دستاوردهای نشریات تجربی است

ارتقاء فرهنگ دینی از دستاوردهای نشریات تجربی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان گفت: ارتقاء فرهنگ دینی از دستاوردهای نشریات تجربی در مساجد است.

 

فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در خصوص برگزاری مرحله کشوری جشنواره نشریات تجربی و وبلاگ نویسی با عنوان محراب قلم به روابط عمومی جشنواره در اراک، با بیان اینکه قرآن مجید، کتاب راه گشای مسلمانان به وضوح مسجد را معرفی کرده و 28 بار کلمه مسجد در آن آمده است اظهار کرد: مساجد همواره به عنوان یکی از مهم‌ترین آثار تمدنی فرهنگ اسلامی در طول تاریخ اسلام مطرح بوده و مرکز اشاعه ارزش‌ها و هنجارهای دینی و همچنین رشد و تعالی فرهنگ دینی هستند.

فاضلی با اشاره به تشکیل کانون‌های فرهنگی و هنری در مساجد تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برای این تاسیس شدند که کارکرد مساجد را باز گردانده و فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مساجد انجام شوند.

وی اضافه کرد: باید از این سنگر به بهترین نحو استفاده کنیم چون مکانی مقدس است و هر فعالیتی در این مکان مقدس صورت گیرد جنبه تقدس خواهد داشت.

این مقام مسئول اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مساجد به عنوان مراکز اصلی فرهنگی، مورد توجه قشر جوان کشور واقع شد و حضور همه اقشار به ویژه دانشجویان، دختران و پسران در مساجد جدی است.

فاضلی در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره های متعدد در مساجد اذعان کرد: خوشبختانه کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد با برگزاری جشنواره ها نیز تبدیل به بستر مناسبی برای حضور جوانان شده تا خلاقیت‌های خود را پرورش دهند.

وی با بیان اینکه در این جشنواره‌ها باید ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی فرهنگی مساجد به نمایش گذارده شود، تصریح کرد: اگر در این جشنواره‌ها ظرفیت‌های معنوی و مادی مساجد به خوبی به نمایش گذاشته شود، تاثیر خوبی بر روند همسان‌سازی و توسعه همه‌جانبه مساجد به عنوان پایگاه و کانون‌های فرهنگی در کشور خواهد داشت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، با اشاره به نقش نشریات تجربی مساجد در پیشرفت کشور اذعان کرد: نشریات تجربی هر مسجدی باید اطلاعات کامل و جامعی از برنامه‌های فرهنگی و مذهبی محل به مخاطبان خود ارائه دهد و نیازهای مذهبی محل را پاسخگو باشد.

وی ارتقاء فرهنگ دینی را از دستاوردهای نشریات تجربی برشمرد و تصریح کرد: نشریات تجربی با کادرسازی و پرورش نیروهای زبده در عرصه اطلاع رسانی می‌تواند راهی برای انتقال ارزش‍های دینی به جامعه بوده و در جهت ارتقا فرهنگ دینی گام بردارد.

گفتنی است،‌استان های سمنان، کهگیلویه و بویراحمد، یزد و گیلان میزبانان مرحله منطقه ای هفتمین جشنواره وبلاگ نویسی و نشریات تجربی بودند که برگزیدگان آن در مرحله کشوری راهی شهر خمین می شوند.

مرحله منطقه ای هفتمین جشنواره نشریات تجربی و وبلاگ نویسی با عنوان محراب قلم  از 19فروردین سال 94به مدت سه روز تا بیست و یکم این ماه در خمین شهر آفتاب برگزار می شود و در این جشنواره 40نفر از برگزیدگان شامل اعضای هیات تحریریه و مسئولان نشریات تجربی و وبلاگ نویسان که در مرحله کشوری این جشنواره حایز رتبه شده بودند، شرکت دارند.

نویسنده مطلب: روابط عمومی اصلی

روابط عمومی اصلی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...