رسالت و کارکرد نشریات محراب قلم تربیت نیروهای خلاق است

رسالت و کارکرد نشریات محراب قلم تربیت نیروهای خلاق است

خبرگزاری شبستان: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: رسالت و کارکرد نشریات محراب قلم آن چیزی نیست که تولید می شود بلکه در تربیت نیروهای خلاق است که هوش و سواد رسانه ای دارند.

 

به گزارش روابط عمومی از اراک محمدرضا سوقندی در خصوص برگزاری مرحله کشوری جشنواره نشریات تجربی و وبلاگ نویسی با عنوان محراب قلم ، گفت: هوش و سواد رسانه ای نیاز امروز مجاهدان قلم است تا هم بر روی نخبگان و هم افکار عمومی تاثیرگزار باشند.

سوقندی به ویژگی های عصر پسامدرن اشاره و تصریح کرد: فرد گرایی و فراغتی شدن، ماشینی شدن، سرعت و عقلانیت بصری از مشخصاتی است که مدرنیته بر جوامع تحمیل کرده است.

وی رسانه ای شدن را مهمترین ویژگی عصر حاضر بیان کرد و افزود: در دورانی زندگی می کنیم که باید نوع مدیریت آن را متناسب با شکل گیری فضای رسانه ای در جهان تنظیم کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان خاطر نشان ساخت: امروزه در حوزه اجتماع و مخاطب با شکل گیری شبکه‌ها مواجهیم که جغرافیا و وسعت آن از بزرگترین کشورهای جهان نیز بیشتر شده است.

وی تغییر را واقعیت عصر حاضر بیان و اضافه کرد: امروزه دیگر روزنامه به معنای واقعی کلمه معنا ندارد بلکه اخبار لحظه به لحظه مخابره می شود و تغییر همه چیز را در بر می گیرد.

سوقندی تاکید کرد: جشنواره محراب قلم باید به سطحی برسد که روی نخبگان و خواص اثر گزار باشد، به تولید اندیشه بپردازد و جریان فکری را شکل دهد.

وی با بیان اینکه جریان فرهنگی باید تاثیرگزاری عمومی داشته باشد اضافه کرد: این جشنواره نیاز به بهره گیری ازهنر مدیریت و نفوذ در اندیشه ها دارد.

سوقندی اظهار داشت: ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد می تواند تشکیلاتی را ساماندهی و جریان رسانه ای را در جهان به راه اندازد و افراد شرکت کننده در جشنواره را در قالب انجمن به عنوان نیروی فرهنگی بسیج کند.

رشد کمی و کیفی نشریات مساجد پرچم فرهنگ اسلام را بالا می برد

وی افزود: آثار جشنواره محراب قلم از نظر کمی و کیفی باید رشد داشته باشد تا فعالان مساجد و محراب پرچم فرهنگ اسلام را به دست گیرند و حضوری عالمانه و مجاهدانه داشته باشند.

سوقندی با اشاره به اینکه همیت محتوایی رسانه ها به صورت مکتوب وفضای مجازی اضافه کرد: در ورای این شبکه ها برنامه ریزی، اندیشه و فکر وجود دارد هرچند در قالب های مختلف خدمات رسانی می کنند زمینه جذب افراد و جوانان را فراهم می سازند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه باید در مقابل شبکه های اجتماعی هوشمندانه عمل کرد و حضوری آگاهانه داشت، ادامه داد: شبکه های اجتماعی به عنوان یک واقعیت در همه عرصه هاحضور دارند و آن چه مهم است شیوه حضور محتوای پیام ونوع ارائه و عرضه پیام است.

وی به اهمیت تولید ونوآوری درحوزه فرهنگ اشاره کرد وگفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد را تبدیل به کانون علم، خلاقیت و ابتکار کنیم.

سوقندی گفت:در حوزه علوم انسانی، نهضت نرم افزاری و سبک زندگی تمدن ساز نیاز به خلاقیت، نوآوری و بهره‌گیری از تکنولوژی هستیم.

نویسنده مطلب: روابط عمومی اصلی

روابط عمومی اصلی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...