نشریات تجربی فرصتی برای کادر سازی رسانه ای است

نشریات تجربی فرصتی برای کادر سازی رسانه ای است

معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: نشریات تجربی فرصتی برای کادر سازی در حوزه رسانه است.

مرتضی طاهریان، معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در خصوص برگزاری مرحله کشوری جشنواره نشریات تجربی و وبلاگ نویسی با عنوان محراب قلم در گفتگوی اختصاصی به روابط عمومی در اراک، گفت: برگزاری مرحله کشوری هفتمین جشنواره، نشریات تجربی و وبلاگ نویسی مصادف شده با زاد روز میلاد فرخنده حضرت زهرا سلام الله و معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی رحمه الله که در زادگاه این شخصیت وارسته در خمین برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در رابطه با ویژگی های نشریات راه یافته به مرحله کشوری، بیان کرد: نشریات تجربی در مساجد کارکرد های مختلفی دارد یکی از کارکردهای آن محلی بودن آن ها است که کاملا محلی است و اخبار و اطلاعات و رویدادهای محله را با محوریت مسجد منعکس می کنند.

طاهریان افزود: نشریاتی هستند که در جهت ملی و سراسری کار می کنند و نشریاتی هم وجود دارند که در سطح استانی اخباری را درج می کنند ولی نشریات تجربی مساجد ویژگی خاص آن محله محور است و به دلیل بیان مشکلات آن محله مورد اقبال اهالی مواجه می شود و طبیعتا آن نشریه برای محلات دیگر جذابیت ندارد و به این دلیل تیراژ نشریات تجربی نیز محدود است.

کارکرد نشریات تجربی مساجد بیان مشکلات محله است

معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، آشنایی نشریات مساجد با چالش ها و مشکلات محله خود را از دیگر کارکردهای نشریات تجربی مساجد بیان کرد و گفت: این نشریات می توانند برای طرح مشکلات و موانع و محدودیت های محله خود اظهار نظر کنند و راهکار ارائه دهند و به مجموعه بالادستی یادآور شوند که این محله چه مشکلاتی دارد.

وی با بیان اینکه نشریات تجربی می توانند یک بسته ای از مباحث احکام و اعتقادات را با هدف شکوفایی ورشد اهالی در نشریه بیان کنند اضافه کرد: در بحث کارکردهای آموزشی می توانند مشکلاتی را که از محله سراغ دارند مبتنی بر آموزش های عمومی رادر این نشریات مطرح کنند.

طاهریان در ادامه با اشاره به برگزاری مرحله کشوری جشنواره نشریات تجربی و وبلاگ نویسی در خمین اظهار کرد: کانون هایی که نشریات آنها به عنوان نشریه برتر به مرحله کشوری راه یافته اند باید دو شماره از هر نشریه تا تاریخ ششم فروردین 94 به دبیرخانه استان میزبان ارسال کنند و  نشریات برتر علاوه بر ارسال اصل نشریه باید، نسخه الکترونیکی نشریه هم به صورت pdf از طریق پست الکترونیکی به نشانی [email protected] ارسال کنند.

لازم به ذکر است، توجه به موضوعاتی همانند پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم، حضرت زهراسلام الله، امام خمینی رحمه الله، عنوان سال 93 و 94 که توسط مقام معظم رهبری تعیین شده، مناسبت های ملی ومذهبی، انقلاب اسلامی، دهه فجر، گزارش مرحله منطقه کشوری نشریات تجربی، معرفی و آشنایی با نخبگان مسجد محله، اخبار کانون و محله پیرامون مسجد، سبک زندگی دینی و نوروز در وبلاگ ها و نشریات، دارای امتیاز ویژه است.

در مرحله کشوری نشریات تجربی از سه نشریه برتر و نیز صاحبان آثار برتر در بخش های خبر، مقاله، سر مقاله، گزارش، عکس، یادداشت و صفحه آرایی تقدیر به عمل می آید و از میان وبلاگ های برتر به مرحله منطقه ای از سه وبلاگ برتر و نیز به صورت اختصاصی از وبلاگ های برتر در ارتباط با زبان وبلاگی مناسب، ظاهر وبلاگ و ارایه اطلاعات حاشیه ای و به روز رسانی مدوام وبلاگ دعوت و تقدیر به عمل می آید.

نویسنده مطلب: روابط عمومی اصلی

روابط عمومی اصلی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...